Müdürlüğümüze İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı almak için başvuruda bulunan işletmelerin İtfaiye Muayene Hizmetleri ,Büyükşehir Belediyesinin yetki alanının dışında olan yerler için, Müdürlüğümüze bağlı İtfaiye Muayene Komisyonu tarafından verilmektedir. İşlemler Ruhsat başvurusu ile birlikte gerekli görülen ve yetkimiz sınırlarında olan yerlerin İftaiye Muayene Komisyonuna yönlendirilmesi ile başlar ve ilgili iş yerine 15 gün içerisinde İtfaiye Muayene Raporu düzenlenerek geri dönüş yapılır.
Şeffaf Mutfak Projemize gönüllü olarak başvuru yapan işletmelerin denetimlerinin gerçekleştirilerek yüzde 80 barajını aşan işletmelere Şeffaf Mutfak Bayrağı ve Sertifikası teslim edilir ve Bayrak alan işletmelerin yılda 2 kez takip denetimleri gerçekleştirilir. Ayrıca projenin halka duyurulması ve gıda güvenliği konusunda bilinç oluşturulması için her yıl geleneksel olarak Güvenli Gıda Festivali düzenlenir.
Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yeri: Kişilerin tek tek veya toplu olarak eğlenmesi, dinlenmesi veya konaklaması için açılan otel, motel, pansiyon, kamping ve benzeri konaklama yerleri; gazino, pavyon, meyhane, bar, birahane, içkili lokanta, taverna ve benzeri içkili yerler; sinema, kahvehane ve kıraathaneler; kumar ve kazanç kastı olmamak şartıyla adı ne olursa olsun bilgi ve maharet artırıcı veya zeka geliştirici nitelikteki elektronik oyun alet ve makinelerinin, video ve televizyon oyunlarının içerisinde bulunduğu elektronik oyun yerleri; internet salonları lunaparklar, sirkler ve benzeri yerlerdir.
Umuma Açık Müesseselerin Ruhsatlandırılması: Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlandırılması aşamasında başvuru formu, tapu sureti (TAKBİS sisteminden alınır), kira sözleşmesinin aslı (tasdik edilmek üzere), vergi levhasının sureti (elektronik ortamdan alınır), oda kaydı ve sicil tasdiknamesi (ticaret odasına ait kayıtlar elektronik ortamdan alınır), itfaiye raporu, mesafe krokisi veya tespit raporu, kolluk görüşü istenir. Ayrıca işyerinin konumuna ve özelliklerine göre yapı kullanma izin belgesi, 12.10.2004 tarihinden önce yapıldığına dair belge, yabancı uyrukluların işyeri açması ve çalıştırması halinde yabancılarla ilgili mevzuat hükümlerine uyulması, diğer kurumlara ait izin belgesi (gürültü ölçüm raporu, İl Gençlik ve Spor Müdürlüğünün verdiği spor salonu izni vb.), ustalık belgesi, muvaffakatname, mes’ul müdürlük belgesi ve çalışan personel bilgi formu, sağlık raporu (işyerinde bulundurulması), sabıka kaydı (işyerinde bulundurulması) istenir. İstenen evraklar matbu form şeklinde hem Müdürlüğümüzden hem de e-posta adresinden temin edilebilir. Ruhsatlandırma işlemi istenen evrakların eksiksiz olarak kuruma teslim edilmesine müteakip; ruhsat bir ay içinde hazırlanır ve ilgilisine verilir.
Gayrısıhhi Müesseseler: Faaliyeti sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan ya da doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseseleri ifade eder. (her türlü imalat ve üretim yerleri, depolamalar, ocaklar ve inşaat malzeme satışı vb. yerlerdir.)
Gayrisıhhi Müesseselerin Ruhsatlandırılması: İkinci ve üçüncü sınıf gayrisıhhi işyerlerinin ruhsatlandırılması aşamasında başvuru formu, tapu sureti (TAKBİS sisteminden alınır), kira sözleşmesinin aslı (tasdik edilmek üzere), vergi levhasının sureti (elektronik ortamdan alınır), oda kaydı ve sicil tasdiknamesi (ticaret odasına ait kayıtlar elektronik ortamdan alınır), itfaiye raporu istenir. Ayrıca işyerinin konumuna ve özelliklerine göre kolluk görüşü, yapı kullanma izin belgesi, 12.10.2004 tarihinden önce yapıldığına dair belge, yabancı uyrukluların işyeri açması ve çalıştırması halinde yabancılarla ilgili mevzuat hükümlerine uyulması, diğer kurumlara ait izin belgesi (gürültü ölçüm raporu, İSKİ uygunluk raporu, çevre izni, kapasite raporu veya motor beyannamesi, UKOME kararı vb.), mesafe krokisi veya tespit raporu, muvaffakatname, ustalık belgesi, mes’ul müdürlük belgesi ve çalışan personel bilgi formu istenir. İstenen evraklar matbu form şeklinde hem Müdürlüğümüzden hem de e-posta adresinden temin edilebilir. Ruhsatlandırma işlemi istenen evrakların eksiksiz olarak kuruma teslim edilmesine müteakip; ruhsat beş iş günü içinde hazırlanır ve ilgilisine verilir.
Sıhhi Müesseseler: Gayrisıhhi müesseseler dışında kalan her türlü işyerini kapsar. (bakkal, manav, kasap, büfe, lokanta, kafeterya, su ve meşrubat satış yerleri, büro, kuyumcu, züccaciye, düğmeci, şarküteri, market, süpermarket, balıkçı vb. işyerleri).
Sıhhi Müesseselerin Ruhsatlandırılması: Sıhhi işyerlerinin ruhsatlandırılması aşamasında başvuru formu, tapu sureti (TAKBİS sisteminden alınır), kira sözleşmesinin aslı (tasdik edilmek üzere), vergi levhasının sureti (elektronik ortamdan alınır), oda kaydı ve sicil tasdiknamesi (ticaret odasına ait kayıtlar elektronik ortamdan alınır), yangın söndürme cihazının faturası istenir. Ayrıca işyerinin konumuna ve özelliklerine göre kolluk görüşü, itfaiye raporu, muvaffakatname, 12.10.2004 tarihinden önce yapıldığına dair belge, yabancı uyrukluların işyeri açması ve çalıştırması halinde yabancılarla ilgili mevzuat hükümlerine uyulması, diğer kurumlara ait izin belgesi, mesafe krokisi veya tespit raporu, ustalık belgesi ve çalışan personel bilgi formu istenir. İstenen evraklar matbu form şeklinde hem Müdürlüğümüzden hem de e-posta adresinden temin edilebilir. Ruhsatlandırma işlemi istenen evrakların eksiksiz olarak kuruma teslim edilmesi ile başlar. Evrakların eksiksiz olarak teslimine müteakip işyeri ruhsatı aynı gün içinde hazırlanır ve ilgilisine verilir.
Değerli Hemşerilerim,
13 yıl önce Modern Çekmeköy, Model Çekmeköy sloganı ile çıktığımız bu yolda, bugün model alınan bir kent ortaya çıkarmamızda “Bu şehri birlikte kurduk birlikte yönetiyoruz” şiarının son derece önemli olduğunu düşünüyorum.
Görev süremiz boyunca, İlk günkü heyecanımızı ve azmimizi kaybetmeden, bize inanan Çekmeköy halkı ile iletişimimizi hiç koparmadan yolumuza devam ettik. Bize inanan halkımızın güvenini boşa çıkarmadık. İlk günkü aşkla aynı samimiyet ve gayretle ilçemizin ihtiyaçlarını belirledik ve bu doğrultuda çalıştık. Değişen ve gelişen dünyaya ayak uyduran, insanların ihtiyaçlarına cevap verecek yeni projeler üretirken şehrimize özel çabalarımız sonucu ; metro, devlet hastanesi ve nikah sarayını, kazandırdık. Engelsiz yaşam merkezi, kapalı spor kompleksleri, yeni okullar, aile sağlığı merkezleri, kütüphaneler, kültür merkezleri, parklar, spor alanları, sosyal donatı alanları gibi birçok projeyi hayata geçirerek vatandaşlarımızın hizmetlere kolayca ulaşımını sağladık. Ayrıca kültür-sanat alanında ulusal ve uluslararası projelere imza atarak ilçemizin marka değerini yükselttik. Artık Çekmeköy İstanbul’un göz bebeği konumunda.
Geleceğimizi şekillendiriyoruz
Şimdi sıra geleceğimizi şekillendirmekte diyerek aynı kararlılıkla yeni projeler üretiyor, insan yaşamının bir parçası olan değişim, gelişim, dijitalleşme ve teknolojiyi yakından takip ediyoruz. 2022 yılında çalışmalarına başladığımız ve başlayacağımız; Teknopark, Crea Centers, Gençlik ve eğitim kampı, kültür merkezi niteliğinde iki yeni kütüphane, yeni prestij caddeler, spor kompleksleri ve okular, sosyal tesisler ve orman okulu, kapalı otopark ve emniyet binası, sosyal medya akademisi, espor merkezi ve oyun girişimciliği merkezimizle 7’den 70’e tüm Çekmeköylülere hitap edecek projelerimizle vatandaşlarımızın hizmetinde olacağız. Sizlerden aldığımız güçle, gelenekten geleceğe daha yaşanılabilir bir Çekmeköy için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Tarlada İzimiz Harmanda Yüzümüz Var
Büyük Çekmeköy ailem; 13 yılı anlatmaya aslında kelimeler yetmez. İlçemizin her sokağında, her caddesinde izimiz var. Tabiri caizse tarlada izimiz harmanda yüzümüz var. Çıktığımız bu kutsal yolda sokağı süpüren kardeşimden, özverili çalışmalar yapan mesai arkadaşlarıma ve başkan yardımcılarımıza kadar emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Ayrıca bu şehirde halkımıza hizmet ederken ebediyete uğurladığımız yol arkadaşlarımıza da sizlerin huzurunda Allah’tan rahmet diliyorum.
Birlik, beraberlik, sevgi ve muhabbetle Çekmeköy’ün yarınları için mücadele etmeye devam edeceğiz.
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1964 yılında, Rize'nin Çayeli ilçesinde doğmuştur.
Eğitim hayatının ilk ve ortaokul öğrenimini İstanbul’da, lise öğrenimini Rize’de, yüksek tahsilini de yurtdışında tamamlamıştır.
Tahsil hayatından sonra dedesinin kurduğu aile şirketlerinde yöneticilik yapmıştır.
Siyasi kariyerine 2003 yılında AK Parti Ümraniye İlçe Başkanı olarak başlamıştır.
İki dönem bu görevi yürütmüş ve 2008 yılında Çekmeköy Belediye Başkanlığı için görevinden ayrılmıştır.
2009 yerel seçimlerinde kurucu Çekmeköy Belediye Başkanı olan Ahmet Poyraz, 2014 ve 2019 yerel seçimlerinde de seçilerek, üç dönemdir bu görevi yürütmektedir.
Evli olan Ahmet Poyraz üç çocuk babasıdır.