a- Atıkların Yönetimi (Ambalaj Atıkları, Elektronik Atıklar, Atık Piller, Bitkisel Atık Yağlar vb..)
b- Sıfır Atık İşlemleri
c- Çevresel Denetimler (Gürültü, Koku vb..)
d- İri Hacimli ve Tadilat Atıklarının Yönetimi
e- Sürdürülebilir Enerji Eylem Planı ve İklim Uyum Planı Hazırlanması
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
ÇEKMEKÖY BELEDİYESİ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı Çekmeköy Belediye Başkanlığı İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik, İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün görev ve çalışma esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Günün gelişen ve değişen koşullarına göre düzenlemelerin yapılabileceği bu yönetmelik, müdürlüğün ve personelin görev, yetki ve sorumlulukları da dahil çalışma esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik; 08.04.2020 tarih ve 31093 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ile 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen;
1. Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
2. Başkanlık: Çekmeköy Belediye Başkanlığını,
3. Başkan Yardımcısı: Çekmeköy Belediyesi Başkan Yardımcısını,
4. Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
5. Encümen: Çekmeköy Belediye Encümenini,
6. Meclis: Çekmeköy Belediye Meclisini,
7. Müdür: Çekmeköy Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürünü,
8. Müdürlük: Çekmeköy Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünü,
9. Personel: Çekmeköy Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’ne bağlı çalışanları ifade eder.
10. Büyükşehir Belediyesi: İstanbul Büyükşehir Belediyesini,
11. Harcama Yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir birimin üst yöneticisini,
12. Yönetmelik: İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Kuruluşu, Bağlılığı ve Teşkilat Yapısı
Kuruluş
MADDE 5 - (1) Müdürlük, 08.04.2020 tarihli ve 31093 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’ hükümleri doğrultusunda Belediye Meclisinin 05.01.2023 tarihli, 2023/13 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Bağlılık
MADDE 6 - (1) Müdürlük, Belediye Başkanına ve görevlendireceği Başkan yardımcısına bağlıdır.
Teşkilat yapısı
MADDE 7 - (1) Müdürlüğün örgütlenme yapısı aşağıdaki gibi oluşmaktadır.
1. Müdür
2. Sıfır Atık Birimi
3. İklim Değişikliği ve Enerji Yönetimi Birimi
4. İdari İşler Birimi
MADDE 7 - (2) İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
1. Müdür
2. Şef
3. Memurlar
4. İşçiler
5. Sözleşmeli memurlar
6. Teknik personeller
7. 696 KHK ile istihdam edilen personeller
MADDE 7 - (3) Birimlerin görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duydukları nitelik ve sayıda kadro ihdası ve personel görevlendirilmesi “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar” çerçevesinde yapılır.
MADDE 7 - (4) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu Şefler dâhil olmak üzere Yönetici Yardımcısı ve Büro Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 8 - İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü; Kamu kurumları, vatandaş talepleri ve Müdürlüğe ait oluşturulan stratejik planları doğrultusunda belirlenen iş planlarındaki görevlerini, ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde, Başkanlık Makamının direktifleri doğrultusunda verilen görev ve yetkileri kullanarak görevini yapar. Müdürlük örgüt yapısında olan ve aşağıda tanımlanan tüm birimlerin görev yetki ve sorumlulukları, müdürlüğün çalışma faaliyet konularını kapsamaktadır. Bu kapsamda Müdürlüğün genel görev tanımları aşağıdaki gibidir:
1. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü olarak; yasa ve yönetmeliklerle verilmiş olan görevleri; Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak yürütmek, Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.
2. Çekmeköy Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
3. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak. (Müdürlüğün ihtiyaçları doğrultusunda yapılan mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri ile ilgili her türlü iş ve işlemleri 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşme Kanunu çerçevesinde yapılmasını sağlamak.)
4. 5018 sayılı kanun ile müdürlüğe verilen iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
5. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununda İlçe Belediyelerinin uhdesine tevdi edilen ve Müdürlüğümüzü ilgilendiren görevleri yapmak/yaptırmak.
6. 5393 sayılı Belediye Kanununun 59. maddesinin (e) fıkrasına istinaden ekonomik koşullar göz önünde bulundurularak yapılacak/yaptırılacak hizmetlere karşılık ücret tarife listeleri oluşturarak Belediye Meclisine sunmak.
7. Harcama birimi olarak müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek.
8. Müdürlüğün aylık/ yıllık faaliyet raporu ve performans programını hazırlamak.
9. Vatandaşlardan gelen dilek ve şikâyetleri değerlendirerek sonuçlandırılmasını sağlamak .
10. Müdürlüğe ait yıl içerisinde Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yapılacak iş ve işlemleri yapmak.
11. Mal ve hizmet alımı, yapım işleri kapsamında çalışan yüklenici firmalar ile belediye arasındaki iletişim, bilgi ve belge akışının zamanında yapılmasını sağlamak.
12. Çekmeköy İlçesi Sıfır Atık Yönetim Planı’nı yapmak, ilgili Bakanlığa onaylatmak. Sıfır Atık Yönetmeliği ve yönetim planı doğrultusunda çalışmalar yapmak, organize etmek, denetlemek ve kontrol etmek.
13. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın Elektronik Bilgi Sistemi(EÇBS), Sıfır Atık Bilgi Sistemi ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
14. Evsel, endüstriyel, tarımsal ve diğer kullanımlar sonucunda oluşan atık suları için gerekli önlemleri almadan alıcı ortama verenleri denetlemek ve yasal gereğinin yapılması için raporlandırarak ilgili makamlara bildirmek.
15. Yeni konut ve iş yeri projelerinin kazı ruhsatları aşamasında belirlenen Atık Toplama Merkezleri İle ilgili gerekli iş ve işlemlerin yapılmasında ilgili müdürlüklere talep edilmesi durumunda gerekli teknik bilgi desteğinde bulunmak.
16. İlgili mevzuatlar dâhilinde ilçe sınırlarımız içerisindeki tekstil-kullanılmış giysi, ahşap ve mobilya vb. atıklarının toplanmasına yönelik çalışmalar yapmak, organize etmek, denetlemek ve kontrol etmek.
17. Atık Yağların Yönetimi Yönetmeliği ve Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliğin de yer alan esaslara göre atık yağların toplanması ve geri kazanılmasına yönelik, çalışmaların kontrollerini yapmak.
18. Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği doğrultusunda Hava kirliliğine neden olan işyerlerini ve konutları denetlemek, kirlenmeye neden olan faktörleri ortadan kaldırmak için gerekli önlemleri aldırmak ve kirletenler hakkında yasal işlem yapmak.
19. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 31.07.2019 tarih ve E. 180077 sayılı olur yazısı ile yetkisi Çekmeköy Belediyesine devredilen; ‘’Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği’’ kapsamında yetki ve sorumluklarında belirtilen gürültü kirliliğine neden olan işletme, tesis, işyerleri, şantiye alanları ile rekreasyon ve eğlence yerlerini denetlemek ve idari yaptırım uygulamak.
20. Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliğin de belirtilen esaslara uygun olarak elektrikli ve elektronik eşyaların toplanması ve geri kazanılmasına yönelik çalışmaları ve kontrolleri yapmak.
21. Atık Yönetimi Yönetmeliği” çerçevesinde tekstil atıkları ve bazı tehlikesiz atıkların geri kazanımının toplanmasına yönelik çalışmalar yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek.
22. Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği çerçevesinde atık lastiklerin toplanmasına yönelik çalışmalar yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek.
23. Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği kapsamında; atık pil ve akümülatörlerin ayrı toplanmasını, geri kazanılmasını sağlamak üzere gerekli çalışmaları ve kontrolleri yapmak.
24. Çevre ve çevresel faktörlerle ilgili planlama ve proje çalışmaları yürütmek.
25. Çevre kirliliği ile ilgili değişik konulardaki şikâyet ve talepleri değerlendirmek, gereğinin yapılması için ilgili kişi, kurum, kuruluş ve işletmelere sorunu ileterek gereğinin yapılmasını ilgili mevzuat dâhilinde sağlamak. Çeşitli sebeplerle imhası gereken atıkların ilgili mevzuata uygun olarak imha edilmesini sağlamak.
26. 30829 sayılı Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında yapılacak iş ve işlemleri organize etmek, yapmak, denetlemek ve kontrol etmek.
27. Belediyenin EYS sistemi kapsamında çevre programının oluşturulması ve temel ilkelerinin belirlenmesini sağlamak.
28. Çevre sorunları ile ilgili sosyal etkinlikler düzenlemek, diğer kuruluşların düzenlediği etkinliklere katılmak.
29. Hava, toprak ve su kirliliğine neden olan ve insan sağlığını olumsuz yönde etkileyen her türlü faaliyeti belirlemek ve izlemek, olumsuz etkilerin önlenmesi, ilgili mevzuatta belirtilen sınır değerlere çekilmesi ve/veya bertaraf edilmesi yönünden kontrol ve denetimleri yapmak, gerekli tedbirlerin alınmasını ve uygulanmasını sağlamak, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmak, ölçüm, analiz vb. yapmak ve/veya yaptırmak, verileri toplamak, değerlendirmek ve sonuçlandırmak,
30. İlçe halkının çevre bilincini ve duyarlılığını arttıracak eğitim programları yapmak, bu amaca uygun görsel ve yazılı iletişim kaynaklarını kullanarak gerekli çalışmaları yapmak ve yaptırmak. Çevre ve geri dönüşüm ile ilgili eğitimler, bayramlar, festivaller,(5 Haziran Çevre Günü, 30 Mart Uluslararası Sıfır Atık Günü vb.) sergiler, eğlence ve yarışmalar düzenlemek.
31. Müdürlüğümüz ile ilgili ihtiyaç duyulan araç, gereç ve makinaların tespiti, alım ve bakımını yapmak veya yaptırmak.
32. Müdürlük bünyesinde bulunan araçların takip, kontrol, bakım ve onarım yakıt vb. işlemlerini yapmak ve yaptırmak.
33. Müdürlüğümüz bünyesindeki hurdaya ayrılan malzemelerin satış işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
34. Kamu kurum ve kuruluşlardan gelen taleplere, Müdürlüğün yürütmekte olduğu çalışmalar ve imkânları dâhilinde yardımcı olmak.
35. Fuar, sergi, eğitim vb. etkinliklere katılmak, gelişen teknolojileri takip ederek çalışma alanlarımızda yenilikçi ve modern uygulamalar yapılmasını sağlamak.
36. Çevre konusunda ulusal veya uluslararası hibe programlarını takip etmek.
37. İlçemizde geri dönüşümü ve bertaraf gereken 14 atık türünün depolanacağı atık getirme merkezinde belirlenen standartlar ve yasal prosedürler çerçevesinde evsel atıklardan ayrı toplanan atıkların toplanması, taşınması ve bertaraf sürecinde takip ve koordinasyonu sağlamak. Atıklara ait verilerin raporlarını hazırlar ve gerekli kurumlara iletimini sağlamak.
38. Dönüşüm atölyesi (yeniden kullanım vs.) çalışmalarını yürütmek.
39. Atık ilaçların toplanması, taşınmasını sağlamak.
40. İlçe genelinde bulunan atık toplama ekipmanlarının (konteyner, kumbara v.b.) ihtiyaç dâhilinde teminini sağlamak, tüm konteyner (geri dönüştürülebilen atıklar için), kumbara ve ekipmanlar ve toplama sistemi ile ilgili projeler üretmek ve sistemi geliştirmek.
41. İklim değişikliği ve çevre sorunları ve politikaları konularında inceleme, araştırma yapmak, veri toplamak ve oluşturmak, kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ile sonuçların sürdürülebilirliğini sağlamak,
42. Belediyenin ve tüm paydaşların kontrolünde olan faaliyetlerle yapabileceği azaltım uygulamalarının belirlemek, Belediye içinde, eylem planının gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesi için diğer birimler ile kurulan proje çalışma grubu ile işbirliği içerisinde çalışmalar yapmak,
43. Küresel iklim değişikliğiyle mücadele için yürütülen ulusal çabalara Çekmeköy olarak yerel düzeyde katkı sağlamak amacıyla Uluslararası anlaşmalara uygun enerji ve sera gazı salınım azaltım hedefleri belirlenerek “Sürdürülebilir Enerji Eylem Planı ve İklim Uyum Planı” hazırlanması çalışmalarını yürütmek,
44. İlçe genelinde sera gazı azaltımına yönelik yürütülecek uygulamalara ilişkin eylem planlarının ve sera gazı envanter sonuçlarının farklı sektörlerden paydaşlar ile paylaşılması ve tüm paydaşların katılımının sağlanması amacıyla bilgilendirme çalışmaları (çalıştay, toplantı, seminer, vb.) organize etmek,
45. “Sera Gazı Envanteri” ve “Enerji Eylem ve İklim Uyum Planları”nın çalışmalarını belirli aralıklarla güncellemek.
46. İklim değişikliği ile mücadele konusunda yürütülen çalışmaların, Belediye Başkanlığı adına, yerel düzeydeki görevlerini yerine getirmek.
47. Yerelde iklim değişikliği ile mücadele yaygınlaştırılmasına yönelik kurumsal ve kentsel kapasitenin geliştirmesi konusunda yürütülen projelerde yer almak.
48. İklim değişikliği ve Yenilenebilir Enerji konularında yapılan çalışmaların görünürlüğünü artırmak için çalışmalar yapmak.
49. Belediyenin enerji giderlerini takip etmek, tüketim fazlalığı olan birimlerde etüt ve proje çalışmaları yürüterek gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.
50. Belediyenin, enerji alanında, diğer kurumlara olan sorumluluklarının yerine getirilmesini sağlamak.
51. Belediye bünyesinde bulunan yenilenebilir enerji kaynaklı cihaz, sistem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak.
52. Müdürlüğümüzün yetki ve sorumluluğuna giren mevzuatların gerektirdiği diğer görevleri yerine getirmek.
53. Dönüşüm Atölyesinin güvenlik, temizlik, çay vb. iş ve işlemlerini yapımını sağlamak.
54. Müdürlük uhdesinde yer alan tüm resmi ve kiralık araç – gereç ve ekipmanların aylık listesini güncellemek
55. Müdürlüğe ait tüm depolarla ilgili tüm iş ve işlemlerin takip ve kontrolünü yapmak.
56. Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen esaslar doğrultusunda hafriyat toprağı, inşaat ve yıkıntı atıklarının izinli depolama alanlarına naklini sağlamak, Hafriyat Toprağı ve İnşaat Yıkıntı Atıkları Taşıma ve Kabul Belgesi düzenlemek, denetim yapmak.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Müdürün Görev ve Yetkileri:
MADDE 9 - Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
1. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nü Başkanlık Makamına karşı temsil etmek. Başkanlık makamından gelen görev ve talimatları mevzuat dâhilinde yapılmasını sağlamak.
2. “Müdürlüğün Görevleri” kısmında tanımlanmış tüm işleri koordine etmek, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlamak.
3. Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amiridir.
4. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler ve Birimleri arasında koordinasyonu sağlamak, gereken tedbirleri almak ve yapılan işleri denetlemek.
5. Müdürlüğün çalışmalarının stratejik plan ve performans programındaki hedeflerine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayarak buna bağlı olarak yıllık Bütçesini hazırlamak.
6. Yönetmelik, stratejik plan, bütçe, performans programı ve faaliyet raporu hazırlayıp başkanlığa sunmak üzere ilgili müdürlüğü ile paylaşmak; hazırlanan yıllık faaliyet raporları hakkında İç Kontrol Güvence Beyanı vermek.
7. Müdürlüğe yasa ve yönetmeliklerle verilmiş olan görevlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesinde birinci derecede sorumlu olup gerekli olan her türlü önlemi almak.
8. Vatandaşa yönelik hizmetlerle ilgili “hizmet standartları” belirleyerek daha hızlı ve etkin hizmet vermek için tedbirler alır, süreç iyileştirmesi yapmak.
9. Müdürlük çalışmalarını mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü mevzuat değişikliklerinde müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.
10. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi ve ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
11. Müdürlüğün geçmiş döneme ait bilgilerinin, dosyalarının, raporlarının kurumsal bir formatta Standart Dosya Planına göre arşivlenmesini sağlamak. Bu konuda Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.
12. Standart Dosya Planına göre sınıflandırılan matbu veya dijital ortamda muhafaza edilen birim dokümanları için “saklama planı” oluşturur, “imha süreler” belirlemek. Süresi gelen arşiv evrakının yine mevzuatta tarif edilen şekilde imha edilmesini sağlamak.
13. İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak ve faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak.
14. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ve 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak.
15. Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak.
16. Müdürlüğe gelen evrakları incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
17. Müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
18. Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirerek plan ve programları yapmak ve çalışmaların programa uygunluğunu sağlamak.
19. Görevi ile ilgili azami itinayı ve dikkati göstermek, personelin çalışma saatlerini denetlemek ve moral motivasyonunu artırmaya yönelik tedbirler almak, personellerin eğitim ihtiyacını tespit etmek ve eğitimlerini sağlamak suretiyle birim içi verimi arttırmak.
20. Yapılacak işleri 7/24 esasına göre vardiya çalışma programına göre planlamak ve buna uygun iş akış programı hazırlatmak ve programa uyumunu denetlemek.
21. Geçici olarak izinli veya raporlu olduğu dönemlerde, müdürlük birim şeflerinden veya diğer birim müdürlerinden birini müdürlüğe vekâlet etmesi için makamın onayına sunmak.
22. Müdürlüğün yetki ve görev alanına giren konularda araştırma yapılmasına karar vermek, bu iş için gerekli her türlü harcama alım-satım, ihale işlerinin teklifini hazırlayıp ilgili birime sunmak, işlemlerin yürütülmesinin kontrolünü ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
23. Toplumu bilinçlendirmek amacıyla müdürlüğün çalışmaları ve faaliyet alanlarıyla ilgili yazılı ve görsel materyaller bastırılmasını sağlamak.
24. Yüklenici firmalar aracılığı ile yapılacak iş ve işlemlerde şartname ve sözleşmeye aykırılık görüldüğünde cezai işlem uygulamak.
25. Yasalarla verilen ek görev ve sorumlulukları yapmak.
26. Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise başkanlık makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmek.
27. Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmek.
28. Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermek.
29. Gerçekleştirme görevlilerini belirlemek ve görevlendirmek.
30. İhalelerde ihale yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararına istinaden sözleşmeyi imzalamak.
31. Alt birimlerindeki personellere yetki devretmek ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almak.
32. İdari ve teknik konularda talimatlar vermek, araştırma ve inceleme yapmak ve yaptırmak.
33. Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmak ve yaptırmak.
34. İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemek, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemek. Çalışma gurupları oluşturmak, görevlendirmeler yapmak.
35. Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek, görevlendirmek ve çalışmalarını denetlemek.
36. Toplantı düzenlemek ve toplantıyı yönetmek.
37. Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmak.
38. Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden Başkan Yardımcısı ve Başkan onayıyla görüş sormak.
39. İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için kanuni her türlü tedbiri almak.
Müdürün Sorumluluğu:
MADDE 10 - İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü; kendisine verilen görevleri yasal mevzuatlara uygun olarak, zamanında yapmak ve neticelendirmek hususunda doğrudan Belediye Başkanı’na ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’na karşı sorumludur. Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;
1) Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
2) Kollektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludur.
3) Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla; Sayıştay’a, İlgili bakanlıkların denetim organlarına, Belediye meclisinin denetim komisyonuna, İç denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
4) Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
Müdüre Vekalet
MADDE 11 - Müdürün izinli veya raporlu olduğu durumlarda, Müdürlük görevlerinin devamı için, Başkanlık onayı ile uygun görülen personel Müdür olarak görevlendirilir.
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğüne Bağlı Birimlerin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 12 - İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü bünyesinde bulunan birimlere ait görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda ilgili madde başlıkları içinde tanımlanmıştır.
Sıfır Atık Birimi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 13 - Sıfır Atık Şefi, Sıfır Atık Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. Sıfır Atık Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
1. Müdürün bilgisi dâhilinde bu yönetmeliğin 8. Maddesinin (3), (4), (5), (7) (9), (11), (12), (13),(14) (15), (16), (17), (18), (19), (20), (21), (22), (23), (24), (25), (26), (27), (28), (29), (30), (31), (32), (33), (34), (35), (36), (37), (39), (40), (56) bentlerinde belirtilen müdürlüğün görevleri ile ilgili yapılacak iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak.
2. Günlük çalışma programlarını oluşturmak.
3. Yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur.
İklim Değişikliği ve Enerji Verimliliği Birimi Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 14 - İklim Değişikliği ve Enerji Verimliliği Şefi, İklim Değişikliği ve Enerji Verimliliği Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. İklim Değişikliği ve Enerji Verimliliği Şefliği görev,yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
1. Müdürün bilgisi dâhilinde bu yönetmeliğin 8. Maddesinin (3), (4), (5), (7), (9), (24),(34), (35), (36), (41), (42), (43), (44), (45), (46), (47), (48), (49), (50), (51), (52) bentlerinde belirtilen müdürlüğün görevleri ile ilgili yapılacak iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak.
2. Yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur.
İdari İşler Birimi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 15 - İdari İşler Şefi, İdare İşler Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. İdare İşler Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Müdürün bilgisi dâhilinde bu yönetmeliğin 8. Maddesinin (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8), (9), (10), (11), (31) , (32), (33), (34), (52), (53) ,(54) ,(55) bentlerinde belirtilen müdürlüğün görevleri ile ilgili yapılacak iş ve işlemleri yapmak ve/veya yaptırmak.
1. Birimler arası koordinasyonu sağlamak için koordinatörlük görevi yapmak veya yaptırmak.
2. Müdürlüğe havale edilen her türlü evrakın kanun, talimat bilgileri ve genelgeler çerçevesinde cevaplandırılması takibi ve dosyalama işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak. Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak, yaptırmak; dosyalama düzeni ve müdürlük arşivini oluşturmak.
3. Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak.
4. Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak.
5. Müdürlüğün talimatları doğrultusunda stratejik plan hazırlamak.
6. Entegre Yönetim Sistemi ve İç Kontrol Sistemiyle ilgili müdürlük çalışmalarını yürütmek ve ilgili müdürlükle koordinasyonu sağlamak. 7. Müdürlüğün avans ve kredi işlemlerini yürütmek.
8. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına uygun olarak birim içerisinde gerekli kontrolleri gerçekleştirmesi için Kurum İş Sağlığı ve Güvenliği uzmanlarına yardımcı olmak.
9. CİMER, Seri Nokta, telefon, sosyal medya, dilekçe ile ya da şahsen gelen vatandaş taleplerini ilgili personele iletmek ve zamanında cevaplanmasını sağlamak.
10. Müdür tarafından verilen diğer görevleri ilgili mevzuat çerçevesinde yapmak.
11. Yukarıda sayılan görevler ile Müdür tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur.
Birim Şeflerinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 16 - Şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
1. Birimini Görev, Yetki ve Sorumlulukları dâhilinde; Müdürlük Makamına karşı temsil etmek.
2. Biriminin yönetiminde tam yetkili kişi olmak. Birimine tanımlanmış tüm işleri koordine etmek, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlamak.
3. Biriminin Gerçekleştirme Görevlisi olmak.
4. Yapılacak tüm çalışmalarla ilgili diğer birimlerle ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlamak.
5. Biriminin yıllık Performans Programını ve buna bağlı olarak yıllık Bütçesini hazırlamak.
6. Performans Hedefleri, İş kapasitesi ve Faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, haftalık, aylık ve yıllık İş planları hazırlamak ve bu planların uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
7. Yatırım programı dâhilinde ihalesi yapılacak işlere ait ihale dosyalarını hazırlamak veya ilgili birimlere hazırlatmak.
8. Yapılan çalışmalarla ilgili tüm bilgileri dijital sisteme girmek veya girilmesi için ilgili personellere göndererek faaliyet raporuna altlık oluşturmak.
9. Seri Nokta, telefon, sosyal medya, dilekçe ile ya da şahsen gelen talep ve şikâyetleri görevlendirilmesi yapılan personel vasıtasıyla zamanında cevaplar/cevaplanmasını sağlamak.
10. Günlük, haftalık, aylık iş programları yaparak işlerin bir plan dâhilinde yürütülmesini sağlamak.
11. Birimindeki personelin performansını ölçmek, izlemek ve personelin sürekli gelişimini sağlamak. İhtiyaç duyulan alanlarda personelin eğitim almasını sağlamak.
12. Biriminden ayrılacak veya görev yeri değişecek olan personelin zimmetinde bulunan iş ve evrakları bir zabıt ile teslimini sağlamak, kontrol ve takibini yapmak.
13. Performans Hedefleri ve Bütçesine göre bir yıl boyunca kullandığı kaynakları ve yaptığı faaliyetleri gösteren “Yıllık Faaliyet Raporu” nu hazırlamak.
14. Yapılan tüm çalışmaların Çevre ve İş Güvenliğine uygun olarak tertipli ve düzenli yürütülmesini sağlamak.
15. Müdür tarafından verilen diğer görevleri ilgili mevzuat çerçevesinde yapmak.
16. Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevlerin Alınması
MADDE 17 - Kalem memurları dışında kalan Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verir.
Görevin Planlanması
MADDE 18 - İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğündeki çalışmalar, stratejik planlar, performans hedefleri, iş planları ve yönetmeliğe uygun yapılacak plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 19 - Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 20 - Müdürlük birimleri arasındaki işbirliliği ve koordinasyonu aşağıda ilgili maddelerde belirtilmiştir.
1. Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2. Müdürlüğe gelen tüm evraklar İdari İşler Birim Şefinde toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra birim müdürüne iletilir.
3. Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi etmesi için ilgili birimine gönderir.
4. Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5. Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 21 - Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
1. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 22 - Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele tevzi etmesi için şefliğe havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
1. Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 23 - Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
1. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
2. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
3. Müdürlükte üretilen ve müdürlüğe gelen tüm evrak ve belgeler Standart Dosya Planı’na göre sınıflandırılır ve dosyalama yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 24 - İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
1. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
2. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vb. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 25 - İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 26 - Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunun 23. Maddesi doğrultusunda, Belediye Meclisi tarafından onaylanmasından itibaren yürürlüğe girer.
MADDE 27 - Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, 09.03.2023 tarih ve 32 sayılı meclis kararıyla yürürlükte olan İklim Değişikliği Ve Sıfır Atık Müdürlüğü Görev Ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kalkar.
Yürütme
MADDE 28 - Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
1- Ambalaj Atıklarının Ayrı Toplanması: Müdürlüğümüz, 12.07.2019 tarih ve 30829 sayılı Sıfır Atık Yönetmeliği gereği bölgemizde ambalaj atıkları diğer atıklardan ayrı olarak İlçemizde her gün toplanmaktadır. İlçe sınırlarında toplama işlemi ambalaj atığı toplama ünitesi (mini ev), mobil atık getirme merkezi, ambalaj atık kutuları ve talebe istinaden kapıdan toplanmaktadır. Cam atıkları da ambalaj atıkları dahilindedir, Fakat ayrıştırma aşamasında zarar verdiği için cam konteynerlerde diğer ambalaj atıklarından ayrı olarak toplanmaktadır.
2- Bitkisel Atık Yağlar: 06.06.2015 tarih ve 29378 sayılı Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, atık bitkisel yağların, çevreye zarar verecek biçimde doğrudan ya da dolaylı olarak, alıcı ortama verilmesinin önlenmesi gerekmektedir. Bilinçsizce lavabo giderlerine dökülen atık bitkisel yağlar, su ortamını olumsuz yönde etkilemektedir. Atık bitkisel yağların bir litresinin suya karışması bir ton suyun kirlenmesine sebep olmaktadır. Bitkisel atık yağlar İlçemizde lisanslı firma tarafından toplanmaktadır ve toplama işlemi muhtarlıklar, Kültür Merkezleri, Okullar, Belediye Hizmet Binalarımız ve sitelerde bulunan bidonlar ile yapılmaktadır. Bunun yanında talebe istinaden kapıdan toplama da yapılmaktadır.
3- Atık Pillerin Toplanması: 31.08.2004 tarih ve 25569 sayılı Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, atık pillerin çöplerden ayrı olarak toplanması gerekmektedir.
TAP (Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği) ile imzalanan protokol kapsamında atık piller, çevre ve insan sağlığına etkilerinden dolayı diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır. Okul, Kültür Merkezleri, Site, Kamu kurum ve kuruluşlar, siteler vb. yerlerden iç mekan kutuları ile toplama yapılmaktadır.
4- Tekstil Atıklarının Ayrı Toplanması: Vatandaşlarımızın kullanımı sonrası artık ihtiyaç duymadığı veya kullanılamayacak derecede tahrip olmuş giysi ve ayakkabı gibi tekstil ürünleri ilçemiz sınırlarında bulunan tekstil kumbaraları ile toplanmaktadır. Kumbaralara kullanılmış tüm giysi (şapka, kazak, t-shirt, iç çamaşırı, çorap, elbise, pantolon, ayakkabı, terlik, bot v.b) ve diğer tekstil ürünleri (battaniye, örtü, eşarp, perde, çanta, havlu v.b) atıkları tekrar kullanıp/ geri dönüşüm ile değerlendirilmektedir.
5- Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Toplanması: 26.12.2022 tarih ve 32055 sayılı Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliği gereği İlçemizde diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır. Toplama işlemi iç mekan kutuları ve talebe istinaden kapıdan yapılmaktadır.
6- Çevresel Gürültü Denetimleri: 2872 sayılı Çevre Kanunun 14. Maddesi ve 30.11.2022 tarih ve 32029 sayılı Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Çekmeköy İlçe sınırları içinde gürültü denetimi, şikayetlerin değerlendirilmesi ve idari yaptırım uygulama yetkileri Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan Belediye’mize devredilmiştir. Bu kapsam da müdürlüğümüze gelen her türlü gürültü şikayetleri (endüstri, ulaşım, işyeri v.b.) değerlendirilmektedir.
Gelen şikayetle ilgili bölge sorumlusu teknik eleman gürültü şikayetinin yoğun olduğu zamanda şikayet mahallinde Yönetmelik hükümleri doğrultusunda gerekli ölçümleri gürültü ölçüm cihazı ile yapmakta, ölçülen gürültü düzeyi Yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirmektedir.
12- Sıfır Atık Projesi: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından 2017 yılında başlatılan 'Sıfır Atık' projesi; İsrafın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, etkin toplama sisteminin kurulması, atıkların geri kazanılması konularını kapsayan bir atık önleme yaklaşımı ve hedefidir.
Çekmeköy belediyesi olarak 2017 yılında başlatılan Sıfır Atık Projesi’ne bizlerde dahil olduk. Bu kapsam da sıfır atık yönetim sisteminin takibi sistemin iyileştirilmesi, sisteme toplanan atık miktarlarının girilmesi gibi iş ve işlemleri yapmaya başladık. Belediye binasında bulunan tüm çöp kutularının kaldırılması, atıkların geri dönüşüme uygun şekilde ayrıştırılması, personel eğitimleri, projenin ilçe genelinde uygulanabilirliği için kamu kurumlarında bilinçlendirme faaliyetlerini kapsayan eğitimler gerçekleştirdik.
Sıfır atık çalışmaları sonunda 18 Ağustos 2020’ de Çekmeköy Belediyesi olarak Bina Bazlı Temel Seviye Belgesini almaya hak kazandık. Toplamda 18 hizmet binamızın sıfır atık belgeleri tamamlandı. İlçe Geneli Sıfır Atık Belgemiz ise 1 Mart 2022 de aldık. İlçemizde geri dönüşüm ve sıfır atık konusunda tüm iletişim kanallarımızı aktif olarak kullandık. Çeşitli bilgilendirme sms leri, sosyal medya paylaşımları, açık hava reklam alanları, web sitemiz, aylık yayınlarımız olan Çekmeköy çocuk, Çekmeköy 2023 ve teneffüs dergilerimizde süreci aktif olarak destekledik. Çevre günü ve haftalarında renkli etkinlikler düzenleyerek farkındalık oluşturduk. 2021-2022 eğitim öğretim yılında hazırladığımız sıfır atık videolarımız ile ilçe geneli tüm okullarda 12.000 öğrencimize ulaştık. Ömerli mahallemizde 3500 m2 alan üzerine 1. sınıf atık getirme merkezimizi kurduk. Burası kağıt, karton, plastik, metal ve cam başta olmak üzere 7 tür tehlikesiz ve 7 tür tehlikeli atığın toplandığı bir merkezdir.
Ayrıca Sıfır Atık Projesi kapsamında, küçük elektronik atık, kağıt, plastik, metal, atık ilaç, atık pil ve bitkisel atık yağ olmak üzere 7 atık çeşidi için 7 ayrı haznesi olan Mobil Atık Merkezi İlçemiz sınırları dahilinde belirlenen noktalara yerleştirilmiştir. Amacımız kaynağında ayrı toplanan atıkların diğer atıklar ile karıştırılmadan çevreye olumsuz etkilerinin önlenmesi ve geri kazanıma/bertarafa gönderilmesidir.
7-Teknik Geziler: İlçemizde bulunan eğitim kurumlarının talepleri doğrultusunda kağıt fabrikası, ambalaj atığı ayırma tesisi, atıksu-içme suyu arıtma tesisleri, evsel atık depolama sahalarına teknik geziler düzenlenmektedir.
8- Çevre Denetim Çalışmaları: İlçemiz sınırlarındaki konut ve işyerleri faaliyetlerinin çevreye zarar vermesini engellemek amacıyla Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikleri kapsamında denetlenmesi hizmetleri ve ayrıca vatandaşlardan gelen çevre ile ilgili şikâyetler doğrultusunda uygunsuzlukların giderilmesi sağlanmaktadır.
9- Hava Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğini Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen hava kirliliğine neden olan işletme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlenerek kontrolleri yapılmaktadır.
10- Koku Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Koku oluşturan emisyonların kontrolü hakkında Yönetmeliğinde belirtilen esaslara uygun olarak koku kirliliğine neden olan işetme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlenmektedir.
12- Eğitim ve AR-GE Çalışmalarımız: Halkın sıfır atık ve geri dönüşüm bilincini geliştirmek amacıyla okullarda, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’yle koordineli olarak eğitimler verilmektedir.
13- Hafriyat Belgesi Düzenlemesi: 2872 sayılı Çevre Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği gereği İlçemizde yıkımı yapılan binaların moloz ve hafriyatlarının alınması ve taşınması amacıyla Hafriyat Toprağı İnşaat Yıkıntı Atıkları Taşıma ve Kabul Belgesi düzenlenmesi.
T.C. ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA
AYDINLATMA METNİ
Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye işbu aydınlatma metninden ulaşabilirler.
Ayrıca, müdürlükler özelinde yürütülen faaliyetlerde kişisel veri işlenmesine yönelik olarak lütfen müdürlük özelinde oluşturulan aydınlatma metnini inceleyiniz.
Çekmeköy Belediyesi olarak kişisel verilerinizin korunmasına önem gösteriyoruz.
A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi
Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır
Veri İşleme Amacı |
İşlenen Kişisel Veriler |
Veri İşleme Şartları |
Veri Toplama Yöntemleri |
İhale ve sözleşme işlemlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-a, c, ç, e ve f. m. 6/2 |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Birlikte Vatandaşların Yazılı Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Dilekçe |
m. 5/2-a, ç, e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum içi kaynaklardan (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Program Katılımı Süreci |
Katılım Formu |
m. 5/2-e ve f. |
Program katılım başvuru formundan (Otomatik olmayan yollarla) |
Proje Yönetimi Süreçleri/Gizlilik Sözleşmesi Hazırlanması |
CV |
m. 5/2- e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Randevu Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Resmi Törenlerin Hazırlığı Yapılması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Belediye Başkanının Temsil Edilmesi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Anma Programları Düzenlenmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Evrak Kayıtlarının Yapılması, dilekçe ve evrak yönetim işlemleri |
Adı Soyadı |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Elektronik Belge Yönetim Sistemi Resmi Evrak Takibinin Sağlanması, Evrak Doğrulaması |
TCKN |
m.5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Vergi Affı Kontrol ve Ön Başvuru İşlemlerinin Yürütülmesi |
TCKN |
m.5/2-e |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Dilekçelerin İşleme Alınması |
Dilekçe |
m.5/2-a ve e. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
e-Belediye Üyelikleri |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e, ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, portal üzerinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Mevcut Borç Sorgulama Ve Online Ödeme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi |
TCKN |
m. 5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Yapı Ruhsatı İşlemleri |
Dilekçe |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Yıkım Ruhsatı (vatandaş) |
Adı Soyadı |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e |
Tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Gayri Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Umuma Açık Müesseseler için Ruhsat Alımı |
Başvuru Formu |
m. 5/2-a, ç ve e. |
Başvuru formu (Otomatik olmayan yollarla) |
Kent Bilgi Sistemi İşlemlerinin Yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
Web Portalı üzerinden (Kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Vergi Borcu Sorgulama |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Organizasyon Kayıtlarının Alınması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çağrı Merkezi-Şikayet, Talep, Öneri ve Bilgilendirme |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Çağrı Merkezi-Anket Çalışması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Faaliyetlerin Yürütülmesi (Medya) |
Ad Soyad |
m.5/1 |
İlgili kişinin kendisinden, kamera aracılığıyla (Otomatik olmayan ve otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Kitap |
Ad Soyad (Çocuk-genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Sinema-Konser |
Ad Soyad (Genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Meclis Toplantı İşlemleri |
Tutanak |
m.5/2-f |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Stratejik Plan Paydaş Anketi Çalışmaları |
Adı Soyadı |
m.5/2-ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İletişim Faaliyetlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-c, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çocuk Koruma Programının Uygulanması |
Ad Soyad |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yeni Doğan Bebek Hediye Gönderimi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Taziye hizmetlerinin yürütülmesi |
Vefat Edenin Adı Soyadı, TCKN, Yakınının Telefon Numarası |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden |
Belediye Sınırları İçerisinde Fiziksel Mekan Güvenliğinin Sağlanması |
Görüntü Kaydı |
m.5/2-ç ve f. |
Kamera (Otomatik yollarla) |
Kurum Ziyaretçi Kayıtlarının oluşturulması |
Adı Soyadı |
m.5/2- f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İç Ve Dış Denetim Süreçlerinin Yürütülmesi |
Denetime konu kişisel veriler |
m.5/2-ç ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Yetkili ekspertiz işlemlerinin yürütülmesi, bilgi verilmesi |
Ad Soyad Unvan |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisi (Kısmen otomatik yollarla) |
Yetkili kurum ve kuruluşlar ile yazışmaların yürütülmesi |
Yazışmaya konu kişisel veriler |
m.5/2-ç, e, f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Dava, İcra, Arabuluculuk Süreçlerinin Yürütülmesi |
Dosyaya konu olabilecek kişisel veriler |
m.5/2-a, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması |
Adı Soyadı |
m.5/2-c, ç ve e. |
İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, CİMER, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla) |
B. Kişisel Verilerin Aktarılması
İşlenen kişisel veriler yukarıdaki amaçlarla ve KVKK’nın belirlediği koşullar çerçevesinde aktarılabilmektedir. Aktarıma ilişkin detaylı bilgi içeren tablo, aşağıda yer almaktadır:
Veri Aktarma Amacı |
Aktarılan Alıcı Grupları |
Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları |
Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve sürekliliğin sağlanması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, çözüm ortakları, tedarikçiler, İştirak Şirketi |
İnternet altyapısını geliştirmek ve güncelliğini korumak |
Özel ve kamu tüzel kişilikleri |
Acil tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla |
Sağlık kuruluşlarına |
Sözleşmelerin yerine getirilmesi |
Tedarikçiler |
Görüş alınması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına |
Ruhsat, yapı kontrol, plan, proje, emlak, istimlak, imar, şehircilik, fen işleri, mali hizmetler, destek hizmetleri süreçlerinin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlara |
Denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesi |
Özel ve kamu denetçileri |
İpotek ile ilgili bilgi alınması |
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü |
Birlikte çalışma ve koordinasyon |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile İştirak Şirketi |
Medya faaliyetlerinin yürütülmesi |
Herkese açık |
C. İlgili Kişinin Hakları
Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;
1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.
Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.