Entegre Yönetim Sistemi kurum/kuruluşun birden fazla olan yönetim sistemlerinin bir araya getirilerek oluşturulduğu sistemler bütünüdür. Farklı sistemler içerisinde var olan sorunları ayrı ayrı çözmek yerine, tek bir yapı içinde sorunlara bütünsel olarak yaklaşıp çözerek birçok yönden kazanım sağlamak açısından Entegre Yönetim Sistemi’nin bütüncül yaklaşım anlayışına ihtiyaç duyulmaktadır.
Bir kamu kurumu ya da kuruluşu açısından Entegre Yönetim Sistemini tanımlamak gerekirse; o kurum ya da kuruluş içindeki tüm birimler ile etkileşime geçilen tüm özel ya da tüzel kişilerin gereksinimleri ve müşteri/vatandaş hizmet standartları sistemlerinin bir araya getirilerek koşul, gereklilik veya standartların ortak olarak karşılanmasına yönelik el kitabı, prosedür veya talimatlar oluşturmak yoluyla planlandığı, yönetildiği, etkinliğinin sürekli olarak iyileştirildiği sistemler bütünüdür diyebiliriz.
Kurum/kuruluş bağlamında ele alındığında Entegre Yönetim Sistemlerini uygulayan örgütler gibi kamu kurum ve kuruluşlarında da dört amaç benimsenmektedir;
Tüm bu açıklamalar ışığında Çekmeköy Belediyesi de birden fazla yönetim sistemlerini bir araya getiren bu sistemi benimseyen ve sürekli iyileştirme içinde olan yerinden yönetim kuruluşlarındandır.
Bu kapsamda Çekmeköy Belediyesinde kurumsallaşmaya katkı sağlaması ve hizmetlerin daha etkin yönetilebilmesi amacıyla 2013 yılında ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi kurulmuş olup 2014 yılında gerçekleşen dış denetim sonucunda ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesi alınmıştır. 2016 yılında;
ISO 9001:2015 Kalite,
OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı ve Güvenliği,
ISO 14001:2015 Çevre,
ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti,
ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği
Yönetim Sistemleri de eklenerek Entegre Yönetim Sistemi (EYS) kurulmuş olup 2017 yılında Söz konusu Standartların belgeleri alınmıştır.
2022 strong> yılında mevcut standartların devamlılığını sağlamak üzere;
ISO 9001:2015 Kalite,
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti,
ISO 14001:2015 Çevre,
ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği,
ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği belgeleri yenilenmiştir.
EYS kapsamında yapılan çalışmaları daha etkin yürütebilmek için tüm müdürlüklerde Birim EYS sorumluları görevlendirilmiştir. Söz konusu sorumlularla Yönetim Sistemlerinin etkinliğini artırmak ve sürekliliğini sağlamak amacıyla belirli periyodlarla toplantılar yapılmakta ve sorumluların yetkinliğini artırmak amacıyla çeşitli eğitimler verilmektedir.
Bunun yanı sıra EYS’nin etkinliğinin derecesini tayin etmek ve varsa hatalı kısımlarını tespit ederek gerekli düzeltici önlemleri almak ve iyileştirmeleri sağlamak üzere yılda en az 1 kez Belediye bünyesinde eğitilip yetkilendirilmiş iç tetkikçiler tarafından iç tetkik gerçekleştirilmektedir.
Belgelerin devamlılığını sağlamak üzere belge geçerlilik süresi boyunca periyodik olarak TÜRKAK’tan akredite olmuş bir belgelendirme kuruluşu tarafından her yıl dış tetkik gerçekleştirilmektedir.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.